Účast na oborovém veletrhu, bez ohledu na obor, kterým se daný podnik zabývá, je výzvou pro celou organizaci. Účinný prodej je možný v případě, že bude splněna řada podmínek týkajících se veletrhu. Pro splnění těchto podmínek je nutné v první řadě postarat se o to, aby byla tato veletržní akce zcela oddělena od všech logistických aktivit již ve fázi plánování.
Účasti na veletrhu v každém případě předchází analýza potřeb a určování prodejních cílů, kterých bychom chtěli dosáhnout. Oborové veletrhy nám skýtají ohromné možnosti průniku do vybrané skupiny zákazníků a obvykle ? budou-li dobře naplánovány ? se z hlediska prodeje ukazují být trefou do černého.
Nemůžeme popřít, že kromě nabídky firmy, zákazníků, meritorních znalostí a prezentace prodejců, je prvkem, který podporuje prodej během veletrhu, právě náš stánek. Firmy pořádající oborové veletrhy sice nabízejí standardní, panelovou zástavbu, ale tato nám neposkytuje šanci prezentovat se netuctovým a dobře viditelným způsobem. Tento typ zástavby je určen spíše pro menší firmy, které nemají k dispozici rozpočet a logistické zázemí, jež by jim umožňovalo investovat do vlastní zástavby na veletrhu. Bez ohledu na to, zda se rozhodneme pro standardní stánek nebo vlastní řešení v oblasti výstavby stánku, potřebujeme k tomu odpovídající plochu.
Než přistoupíme k objednávce výstavní plochy, je nutné vytvořit si náčrt vymezující umístění daných prvků v našem stánku. To nám zcela určitě usnadní výběr vhodného místa ve výstavní hale. Pomůže nám to také při jednáních a setkáních s koordinátorem veletrhu ve fázi objednávání výstavní plochy. Níže uvádíme výběr z náčrtků našeho stánku na veletrhu RemaDays, který se konal v únoru 2016.
Příprava podrobného seznamu věcí, které je nutné s sebou vzít, je podle nás klíčem pro dosažení logistického úspěchu v souvislosti s danou účastí na veletrhu. V našem případě se seznam týká nejen toho, z čeho bude vybudován samotný stánek, ale rovněž veškerého nářadí, které používají obchodníci či dokonce osoby sestavující stánek ? samozřejmě pokud vysíláme tyto osoby z vlastní firmy. Níže Vám představujeme kousek z našeho seznamu.
Pamatujte na to, že během veletrhu je nutné si zaznamenávat připomínky zákazníků i pracovníků firmy, kteří je obsluhují. Každá, dokonce i ta nejmenší poznámka, může přispět k tomu, že další účasti budou vydařenější a v samotném důsledku zabraňují vzniku nedorozumění a zmatků v samotném stánku, které mohou vyplývat dokonce i z příliš malého počtu propisek nebo sešívaček pro připojování vizitek k poznámkovým blokům.
Ohodnoťte jej pomocí hvězd.
Průměrné hodnocení: 5/5. Počet hodnocení: 2